SERP چیست؟
صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) لیستی از نتایجی است که یک موتور جستجو در پاسخ به یک عبارت خاص یا عبارت مشخص به ما نشان می دهد. هر لیست شامل عنوان صفحه وب ، URL صفحه (منبع) ، شرح مختصری از محتوای صفحه و در برخی موارد پیوند به نقاط مورد علاقه در وب سایت است.
SERP ها معمولاً حاوی دو نوع محتوا هستند – نتایج ‘ارگانیک’ و نتایج پرداخت شده.
نتایج ارگانیک SERP
نتایج ارگانیک لیست صفحات وب است که در نتیجه الگوریتم موتور جستجو ظاهر می شود . متخصصان بهینه سازی موتور جستجو یا طراح سایت ، که معمولاً به عنوان SEO کار شناخته می شوند ، در بهینه سازی محتوای وب و وب سایت ها تخصص دارند تا کاری کنند که وبسایت مشتریان رتبه برتر را در نتایج جستجوی ارگانیک را کسب کند.
در ادامه یک نتیجه ارگانیک را می بینید:
کادر موجود در سمت راست این SERP با عنوان نمودار دانش (که گاهی اوقات به عنوان جعبه دانش نیز خوانده می شود) معروف است. این ویژگی که گوگل در سال 2012 معرفی کرده است داده ها را به سوالات متداول از منابع در سراسر وب می کشاند تا پاسخ های مختصر به سؤالات در یک مکان اصلی در SERP ارائه دهد. در این حالت ، شما می توانید طیف گسترده ای از اطلاعات در مورد داستان راستان ، مانند تاریخ انتشار ،منتشر کننده ، امتیازات کتاب در مارکت های آنلاین ، نویسنده و شرح مختصری از معرفی کتاب،هست که بسیاری از این موارد به یک صفحه خاص لینک هستند.
نتایج پرداخت شده SERP
برخلاف نتایج ارگانیک ، نتایج پرداخت شده همان مواردی است که برای تبلیغ توسط یک تبلیغ کننده بابت آنها هزینه ای پرداخت شده است. در گذشته ، نتایج پرداخت شده تقریباً منحصر به تبلیغات مبتنی بر متن بودند که معمولاً در بالا و در سمت راست نتایج ارگانیک نمایش داده می شدند. امروزه با این حال ، نتایج پرداخت شده می تواند طیف گسترده ای از فرم ها را به خود بگیرد ، و ده ها قالب تبلیغاتی وجود دارد که نیازهای تبلیغ کنندگان را تأمین می کند.
در مثال بالا (SERP برای جستجوی “lawnmowers”) را نشان می دهد ، برای کلیه نتایج موجود در SERP – به استثنای نقشه و لیست مشاغل زیر آن پول پرداخت شده است. سه تبلیغ بزرگ مبتنی بر متن در بالای SERP (موقعیت یابی اولیه برای تبلیغ کنندگان) تبلیغات معمولی PPC هستند. از میان این سه تبلیغات ، دو مورد پایین (برای Craftsman.com و Husqvarna.com) هر دو پسوند تبلیغاتی را دارند که به مشتریان خود این امکان را می دهند تا مستقیماً از طریق تبلیغات به صفحات خاص در وب سایت های خود وارد شوند.
تبلیغات مبتنی بر تصویر در سمت راست صفحه ، تبلیغات خرید است ، ویژگی ارائه شده در پلتفرم تبلیغات گوگل که به شما امکان می دهد اطلاعات فروشندگان و محصول در کنار سایر نتایج در SERP نمایش داده شود. تبلیغات این بخش می تواند حاوی طیف گسترده ای از اطلاعات ، مانند در دسترس بودن محصول ، امتیاز کاربر ، پیشنهادات ویژه و موارد دیگر باشد.
دو تبلیغ PPC اضافی وجود دارد که مستقیماً در زیر آگهی های خرید (همانطور که در بالای پرچم “Ads” زرد نشان داده شده است) وجود دارد که شامل پسوندهای تبلیغ کاربر، امتیاز کاربر است که توسط رتبه های ستاره به طور مستقیم در زیر URL مقصد نشان داده شده است.
این مطلب در وب لاورز تهیه و تنظیم شده لطفا بجای کپی خود تولید کنند محتوا باشید، به یاد داشته باشید ما یک نکته مهم در سئو داریم و آن این است که گوگل می فهمه شما تولید محتوا کرده اید یا نه.
پاسخی بگذارید